Проблема вибору майбутньої професії випускниками загальноосвітніх навчальних закладів є актуальною і відповідальною в наш час. Саме свідомий та правильний вибір майбутньої професійної діяльності, яка б відповідала інтересам, нахилам та вподобанням учнів забезпечить реалізацію життєвих планів, досягнення поставлених цілей, постійний особистісний розвиток, позитивне ставлення до себе і до суспільства, посилить задоволеність життям. Допомогти випускникам з професійним самовизначенням, активізувати учнів до самостійного вибору професії забезпечить чітко поставлена профорієнтаційна робота. Основна мета профорієнтаційної роботи в школі – надання реальної допомоги учням старших класів у виборі майбутньої професії. Обґрунтований професійний вибір – це власне рішення людини, яка усвідомлює відповідальність при плануванні перспектив свого розвитку, тому учні в період вибору професії особливо потребують допомоги з боку дорослих: педагогів, батьків, психологів. Самостійне усвідомлене рішення щодо обрання майбутньої професії, причому без сторонньої допомоги – це результат професійної орієнтації.

Заступник начальника відділу активної підтримки безробітних Рівненської районної  філії Рівненського обласного центру зайнятості Оксана Булавська 12.12.2018 року в Обарівському ліцеї Рівненської районної ради використала в процесі профорієнтаційної роботи зі старшокласниками анкетування та тестування.  Школярі, використовуючи різні психологічні прийоми та вправи, визначали власні здібності та життєві пріоритети, аналізували  сильні та слабкі сторони у виборі бажаної професії, удосконалювали уміння розвивати потрібні професійні якості.

Крім того, учні висловлювали власні міркування щодо професій, які стануть  затребуваними на сучасному ринку праці, якими б вони хотіли оволодіти, визначили критерії успішності, дискутували щодо виявлення перешкод, які заважають стати успішною людиною.