Співбесіда зазвичай є завершальним кроком у процесі пошуку роботи. На підставі проведеного тобою враження швидше за все і буде прийнято рішення: наймати тебе чи ні. Наступні чотири правила допоможуть тобі бути більш успішним на співбесіді:

 

  1. Будь пунктуальним. Якщо змусити інтерв'юера чекати хоча б 5 хвилин, він/вона вже матиме серйозні сумніви з приводу твоїх професійних якостей.
  2. Зовнішній вигляд повинен бути хорошим - але не кричущим. Перше враження про тебе на співбесіді складуть саме по тому, як ти виглядаєш. Голова повинна бути чиста, волосся зачесане. Краще вичистити і підстригти нігті. Відповідним одягом вважаються краватки і піджаки для хлопців і чоловіків, костюми та сукні для дівчат та жінок. Чи не зловживай прикрасами і парфумом.
  3. Будь впевненим. Сиди прямо. Говори чітко. Установи зоровий контакт з інтерв'юером. Пам'ятай, що трохи людей залишаються впевненими, коли їх оцінюють незнайомці. Інтерв'юери знають про це і ставляться більш поблажливо. Це одна з тих ситуацій, де допомагає зробити вигляд, що ти впевнений в собі. Згодом, ти почнеш відчувати себе значно більш невимушено.
  4. Будь підготовленим. Чекай того, що тобі поставлять ряд питань, і приділи увагу відповідям на них до співбесіди. Якщо можливо, потренуйся з одним, по черзі приміряючи на себе роль як здобувача, так і інтерв'юера. Ще краще, якщо ти попросиш друга або ментора зняти твоє тренувальне співбесіду на відео. Так ти можеш подивитися на себе з боку і в майбутньому представити себе краще.

Також непогано було б переконати себе, що ця робота потрібна тобі більше чогось в світі. Інтерв'юер візьме до уваги твою впевненість і ентузіазм, і це може бути істотним плюсом. Будь готовий також розповісти, що ти готовий зробити для компанії, і яку цінність ти принесеш.

 

Підготовка до співбесіди

 

Для підготовки до співбесіди є багато хороших способів. Ти можеш пошукати статті та книги, присвячені цій темі (їх дуже багато, але читати все не обов'язково - вистачить кількох). Можеш попитати що оточують тебе з приводу їх особистого досвіду проходження співбесід. Якщо ти знаєш когось, хто опитує людей перед прийомом на роботу - це відмінна можливість отримати пару дуже корисних особистих рад! В інтернеті можна знайти відео, в яких розповідається про різноманітні техніки співбесід, або сайти, що пропонують попрактикуватися на поширених питаннях інтерв'юерів.

Багато організацій проводять тренінги та курси безкоштовно або за розумну ціну. Пошукай, можливо такі проходять десь неподалік. Заплативши більше, ти також можеш спробувати семінари або персональні зустрічі з професійними співробітниками агентств кадрової сфери. Багато такі агентства записують на відео постановочні співбесіди, розбирають їх з тобою і радять, як попрацювати над поліпшенням твоїх звичок.

 

Намагайся уявити собі співбесіду швидше як якийсь корисний досвід. Всі нервують в перший раз. Але чим далі ти йдеш, тим краще розумієш чого очікувати, і відчуваєш себе більш впевнено.

 

Поради з поведінки на співбесіді

 

  • Уважно слухай, що говорить або запитує інтерв'юер, і відповідай відповідним чином.
  • Будь готовий чесно і справедливо заявити про свої сильним і слабких (ніхто не ідеальний) сторонах. Не забудь згадати, які кроки ти вже зробив або плануєш зробити, щоб переважити негативні риси.
  • Подумай про свої минулі успіхи і будь готовий перерахувати їх.
  • Вивчи веб-сайт компанії завчасно, щоб дізнатися про неї більше. Покажи свій інтерес до їх продуктів або послуг.
  • Підготуй продумані питання про компанії або вакансії, щоб задати їх на співбесіді.
  • Відповідай на питання коротко. Будь-яка відповідь довше однієї хвилини може бути занадто багатослівним.
  • Демонструй ентузіазм, енергію і оптимізм.
  • Приділяйте увагу будь-яким сигналам, посланим інтерв'юером. Може, він/вона втомився/втомилася? Нетерплячий/нетерпляча)? Зацікавлений/зацікавлена? Стурбований/стурбована?
  • Спробуй тренувальні інтерв'ю. Бажано записуй їх у відеоформаті.
  • Посміхайся і не уникай погляду інтерв'юера.
  • Демонструй впевненість.
  • Не будь грубим і зарозумілим.
  • Чи не висловлюйся в негативному ключі на адресу компанії або її послуг/продуктів.
  • Не принижуй своїх попередніх роботодавців.
  • Не стався до себе самокритично.
  • Чи не спотворюй свій досвід або здатності.