Критикувати — значить відчувати стрес не менший, ніж коли ви вислухуєте критику. А часто навіть і більший, тож цей процес також вимагає серйозної підготовки. Розслабтеся, налаштуйтеся на позитивне мислення та пам’ятайте про всі потреби та почуття іншої людини.

Ось декілька порад для правильної конструктивної критики:

1. Обдумано обирайте час і місце для критики. Зазвичай найкраще висловити критику відразу ж, щоб людина в точності розуміла про що йде мова. Якщо присутні інші люди, переконайтеся, що ви можете відійти в сторону, щоб приватно й тихо поговорити. Заплануйте достатньо часу для розмови, але не розпочинайте її, наприклад, за 5 хвилин до обідньої перерви — увагу буде розсіяно через почуття голоду й відчуття несправедливості, оскільки людину критикують у вільний, а не в робочий час.

2. Як "пом'якшити удар" критики? Можна розпочати розмову з фрази: "Я визнаю, що у вас багато цікавих ідей, проте ..." Така згадка про позитивне досягнення зробить розмову більш спокійною. Ось ще варіант: "Я дуже задоволений тим, як ви працюєте з клієнтами. Однак я відчуваю, що у вас виникають серйозні проблеми з іншими справами, чи не так?” Простежте, щоб позитивний вступ до критики був максимально щирим, це дійсно важливо.

3. Абсолютно точно і конкретно вкажіть, чим саме ви незадоволені в поведінці людини. Намагайтеся не узагальнювати. Говоріть про факти, а не про погляди. Коментуйте поведінку, а не особистість.

4. Не бійтеся проявити емоції, якщо це допоможе іншій людині отримати уявлення про силу ваших почуттів стосовно предмета розмови. Наприклад: "Я обурений тим, що мені доводиться вам про це говорити ..." або "Я був розлючений, коли ..."

5. Використовуйте мовчання. Після того, як ви зробили зауваження, дайте людині шанс відповісти вам. Їй може знадобитися час на обдумування відповіді. Не бійтеся мовчання, не намагайтеся заповнити його, постійно ставлячи питання або висловлюючись, оскільки цим ви тільки знизите силу основного критичного зауваження.

6. Завжди намагайтеся закінчити розмову на позитивній ноті. Як тільки ви переконалися, що вас почули та зрозуміли, як тільки ви дійшли якоїсь згоди, скажіть щось подібне: "Я дуже задоволений, що ми обидва розуміємо один одного. Тепер розкажіть мені детальніше про роботу з новим клієнтом, я чув, справи там йдуть добре".