Правильний вибір професії зумовлює моральне задоволення, позитивну самооцінку, високу продуктивність праці, якість надання послуг. Він є точкою, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, поєднання особистих і загальних інтересів. Тому одним із важливих напрямків роботи Рівненської районної філії обласного центру зайнятості є саме професійна орієнтація.
Профорієнтацію майбутнього фахівця потрібно розпочинати ще зі школи. Аби допомогти старшокласникам у виборі майбутньої професії, зорієнтувати їх на актуальні на ринку праці професії та спеціальності, фахівці філії постійно проводять профорієнтаційні групові та масові заходи для молоді, надають індивідуальні консультації.
Днями День профорієнтації відбувся у Квасилівському НВК «школа-ліцей». До проведення заходів долучилося ТОВ «Вектор Успіху».
Для учнів 9-х класів провели профурок «Твій вибір – твоє професійне майбутнє», під час якого школярі отримали інформацію про світ професій, навчальні заклади, де можна здобути ту чи іншу професію, як знайти головну справу свого життя, щоб приносити найбільшу користь людям, почувати себе потрібним, повноцінним і задоволеним своєю працею. Також школярі отримали рекомендації щодо уникнення помилок і розчарувань при виборі свого майбутнього професійного шляху та під час подальшого працевлаштування.
Частина дев’ятикласників взяла участь у тренінгу «Як знайти та не загубити талант». Під час заходу тренер ТОВ «Вектор Успіху» зазначила: «Кожна людина має від народження власні таланти – здібності до тої чи іншої діяльності, які розкриваються з набуттям навичок та досвіду. Правильно визначивши свій талант на початку професійної діяльності, особа має більше шансів повністю реалізувати себе на робочому місці та отримувати моральне задоволення від того, що займається улюбленою справою».
Старшокласники, використовуючи різні психологічні прийоми та вправи, визначали власні здібності та життєві пріоритети, аналізували сильні та слабкі сторони у виборі бажаної професії, удосконалювали уміння розвивати потрібні професійні якості.
Крім того, учні висловлювали власні міркування щодо професій, які зникнуть найближчим часом на ринку праці (до таких відносили професії листоноші, редактора, фасувальника), а також професій, що стануть ще більше затребуваними (до таких відносили професії у галузі IT- технологій, туризму, дизайнерів, піар-менеджерів, архітекторів, стилістів, дієтологів).
Для учнів 10-х класів провели тренінг «Як стати успішним?». Його тренер розпочала такими словами: «Кожна успішна людина повинна вміти реалізовувати те, про що вона мріє, а для цього необхідно планувати своє життя відповідно до поставлених цілей, залучати та правильно розподіляти необхідні ресурси, управляти своїм часом і визначати пріоритети».
Старшокласники зорганізувалися в команди, кожна з яких відповіла на поставлене питання: «Що для мене є успіхом?» та «Кого з відомих людей можна назвати успішним?»
Відповіді були різнопланові: «Успіх – це праця задля мрії», «Успіх – це улюблена справа, підтримка близьким, рідних», «Успіх – це команда, яка прямує до своєї мети, не боячись перешкод, не зраджуючи мрії», Успіх – це впевненість в собі, в завтрашньому дні», «Успіх – це самореалізація завдяки наполегливості та цілеспрямованості». Успішних людей асоціювали з Стівом Джобсом, Стівеном Кінгом, Біллом Гейтсом, Бараком Обамою.
Учні визначали власні критерії успішності та якості успішної людини, розробляли план дій для досягнення успіху, проводили групові дискусії щодо визначення перешкод, які заважають успіху.
За відгуками випускників, проведені тренінги були дуже цікавими та корисними. Як наслідок, вони підвищили самооцінку і впевненість молоді у своїх можливостях, а також розвинули навички успішної людини.